Projectes d'estudiants de l'EPSC des de l'assignatura Gestió de Xarxes i Planificació de Serveis

Des de l'assignatura Gestió de Xarxes i Planificació de Serveis del segon cicle d'Enginyeria de Telecomunicació i del Master of Science in Telecommunication Engineering & Management (MASTEAM), el professor Xavier Castillo del Departament de Enginyeria Telemàtica, ha supervisat diversos projectes fets per estudiants i estudiantes de l'EPSC que consisteixen en realitzar els plans de llançament comercial d'un servidor innovador.

A continuació presentem un petit resum de cadascun:

• Insight és un casc amb altaveus o auriculars incorporats, per a poder jugar experimentant la sensació d'estar immersos en una realitat virtual. L'usuari podrà veure la imatge del videojoc en primera persona simulant així un escenari de realitat virtual. (Veure Pòster Insight)
  • Call me consisteix en la comercialització d'un servei de veu sobre IP que permet interconnectar mitjançant un servidor de presència a usuaris amb dispositius mòbils, telèfons IP i ordinadors amb connexió a Internet. Aquest projecte pretén llançar un operador mòbil virtual de dades, per a poder oferir legalment cridades a serveis com Skype y Fringe. (Veure Pòster Call me)

• AuToTv és un servei de TV digital per satèl·lit, principalment per ús de vehicles de transport terrestre: cotxes, autocars, trens, etc. Podran gaudir d'aquest sistema tots el usuaris que tinguin al seu abast un sistema de recepció i reproducció de senyal. A més, l'AuToTV és totalment gratuït pels usuaris. (Veure Pòster AuToTv)

• Home Cluster pretén desenvolupar un negoci d'allotjament de capacitat de càlcul i emmagatzamatge, introduint ordinadors en electrodomèstics. (Veure Pòster Home Cluster)

• Net Tribe és una xarxa social orientada a presència que permet als seus usuaris compartir fitxers personals, com vídeos, documents o fotos, y realitzar sessions de missatgeria instantània entre els seus amics. Els continguts s'emmagatzemen a cada PC envers d'emmagatzemar-se al proveïdor de servei.