Estudiants de la primera promoció del Grau d'Enginyeria d'Aeroports visiten l'Aeroport de Barcelona

El passat 11 de juny els estudiants de la primera promoció del Grau en Enginyeria d’Aeroports de l'Escola, van visitar l'Aeroport de Barcelona-El Prat en el marc de les assignatures d'Instal·lacions de Comunicacions i Instal·lacions Elèctriques

A la Terminal 1 van visitar els departaments de Comunicacions i Sistemes, la  Central Elèctrica de la Nova Terminal (CENAT) i el Centre de Gestió de l'Aeroport

Continueu llegint després del salt.

A part de la visita se'ls va fer una introducció dels departaments de Comunicacions i Sistemes. Pels dos departaments es van presentar les seves característiques: personal que en forma part, objectius , medis que disposen i àmbit de treball i responsabilitats. Van remarcar la importància i absoluta necessitat de les TICs pel funcionament i gestió de l’aeroport.

Pel cas concret del Departament de Comunicacions, se'ls va explicar les diferent xarxes de comunicacions que té l’aeroport, cablejades i sense fils, les infraestructures que necessiten en cada cas i els serveis que ofereixen.

Respecte el Departament de Sistemes, se'ls van explicar l’estructura de les xarxes industrials i de l'SCADA que permeten el correcte funcionament de totes las instal·lacions que componen l’Aeroport: clima, electricitat, ascensors, gestió d’equipatges, etc.

Finalment es va realitzar una visita al Centre de Gestió de l’Aeroport, on estan els sistemes SCADA que permeten visualitzar l’estat de totes les instal·lacions a temps real: TICs, Manteniment, Operació i Serveis.

També van gaudir d'una presentació general de les instal·lacions elèctriques de l'aeroport. Els responsables ens van fer una presentació general de les instal·lacions elèctriques i després vam veure els grups electrògens, cabines de control, vies de distribució, línia d'entrada i transformador de 40 MVA d'entrada a l'aeroport, que permet alimentar la T1.